هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

استاندار زنجان : استعداد سنجی در نظام آموزش و پرورش ضروری است

در این مراسم مهندس انصاری استاندار زنجان با بیان این مطلب که قریب دو دهه از رویکرد جدید نظام تعلیم و تربیت در کشور می گذرد اظهار داشت: در دهه 70 ضرورت توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در آموزشگاهها و هنرستانهای احساس و از همان سالها دانش آموزان در رشته های فنی معطوف به بازار کار مشغول به ادامه تحصیل شدند.


  

وی در ادامه تصریح داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم و در همین راستا آموزش و پرورش باید تلاش مضاعفی برای توجیه افکار عمومی اولیاء و دانش آموزان و نیز توسعه کمی و تنوع رشته های مناسب با استعدادهای دانش آموزان داشته باشد.

انصاری خاطر نشان کرد: نظام آموزش و پرورش موظف است استعدادهای ذاتی فرزندان را شناسایی و آنها را به سمت رشته هایی هدایت کنند که متناسب با آن آموزشها، شغل مناسب در بازار کار را برای آنها فراهم گردد.
استاندار زنجان میزان گرایش اشتغال جامعه زنان را رو به افزایش دانست و گفت: با توجه به توانمندی ها و قابلیتهای زیاد دختران در بسیاری از رشته های فنی و هنری، رشته های تحصیلی مرتبط با زنان باید توسعه یابد.
گفتنی است 7600اثردر این دوره از جشنواره ارسال شده است که  1047 طرح ارسالی مورد داوری و در نهایت 168 اثر به مرحله کشوری راه یافت.
همچنین از مجموع آثار ارسالی، 73 درصد آثار متعلق به هنرجویان دختر و 15 درصد مربوط به هنرجویان پسر و بقیه آثار مربوط به هنرآموزان می باشد.