هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

دانش آموز نباید از معلم و کتاب بی نیاز شود

دبیرکل عالی شورای آموزش و پرورش از "الکترونیکی شدن بخشی از دروس دانش آموزان" با استفاده از IT خبر داد.

مهندس نوید ادهم در گفت وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در سند ملی آموزش و پرورش و طرح تحول بنیادین که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده و هم اکنون نیز در دست بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی است، به استفاده از فناوری های نوین از جمله IT تاکید شده است.


دبیرکل عالی شورای آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استفاده از سی دی های آموزشی وخودآموز همچنین برنامه های نرم افزاری کمک آموزشی، مجموعه ای از عناوین کتاب های الکترونیکی دانش آموزان را تشکیل می دهد که در فرآیند تغییرات کتب و همچنین سند درس ملی لحاظ و اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که باید یادگیری از طریق شبکه یادگیری صورت گیرد، ادامه داد: هدف سند ملی و طرح تحول بنیادین از این طرح ارتقای کیفیت آموزش و به روز کردن نظام تعلیم و تربیت در راستای افق چشم انداز ایران در ۱۴۰۴است.

نوید ادهم استفاده از روش های نوین آموزشی با استفاده از IT را یک نیاز عنوان کرد و یادآور شد: در استفاده از کتاب های الکترونیکی باید دو مقوله مورد توجه قرار گیرد، نخست این که در دنیای تعلیم و تربیت جایگاه معلم با استفاده از IT نباید کمرنگ شود، چرا که هیچ چیز نمی تواند جایگزین معلم باشد و باید فرایند تعلیم و تربیت و ارتباط رو در رو بین معلم و دانش آموز به نحو مطلوب حفظ شود.

وی بیان کرد: همچنین در استفاده از روش های نوین آموزشی نباید دانش آموز از کتاب بی نیاز شود، چرا که کتاب، کتابخوانی و کتاب محوری ویژگی های منحصر به فردی دارد که آموزش های الکترونیکی نمی تواند آن ها را تامین کند.

دبیرکل عالی شورای آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: طرح تحول بنیادین با این که نظام آموزش و پرورش را به صورت اساسی تغییر خواهد داد و با توجه به این که نحوه ارائه دروس و آموزش ها متناسب با علم روز می شود، اما استفاده از IT در ارائه روش های تعلیم و تربیت باید هوشمندانه صورت گیرد تا این فرصت طلایی به غفلت تبدیل نشود.