هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

غیبت دانش آموزان پیش دانشگاهی مساوی با حذف دروس است

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از سال تحصیلی جدید امتحانات درس «زبان» پیش دانشگاهی نیز به صورت نهایی برگزار می شود.

ابراهیم سحرخیز در گفت وگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: در حال حاضر چهار عنوان درسی مقطع پیش دانشگاهی شامل ۲ درس عمومی و ۲ درس اختصاصی به صورت نهایی برگزار می شود که امسال برگزاری نهایی درس زبان نیز به کارگروه «حذف کنکور» پیشنهاد شده است تا این درس نیز به دروس نهایی افزوده شود.


وی با بیان این که نهایی شدن درس زبان پیش دانشگاهی در سال تحصیلی جدید قطعی است، عنوان کرد: دانش آموزان پیش دانشگاهی باید آماده باشند تا هر لحظه این کارگروه نهایی شدن درس زبان را تصویب کند که بدین ترتیب امتحانات زبان نیز همانند چهار درس دیگر به صورت نهایی برگزار می شود.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در صورت تصویب نهایی شدن درس زبان پیش دانشگاهی، تعداد دروس نهایی پیش دانشگاهی به پنج عنوان و ۱۰ درس افزایش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: با برگزاری نهایی درس زبان، سوالات این درس همانند سایر دروس نهایی به صورت کشوری برگزار خواهد شد و اوراق امتحانی دانش آموزان نیز توسط دبیران دیگر تصحیح خواهد شد.

● غیبت دانش آموزان در کلاس درس مساوی با حذف آن درس است

وی تاکید کرد: حضور دانش آموزان در کلاس های درس دوره پیش دانشگاهی الزامی است و دانش آموزانی که به بهانه شرکت در کلاس های کنکور غیبت کنند، درس آنها حذف می شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموز پیش دانشگاهی که در مدرسه ثبت نام می کند، موظف است در طول سال تحصیلی در کلاس های درس حضور منظم داشته باشند.

وی همچنین درباره تعداد دانش آموزان متوسطه در سال تحصیلی جدید نیز اظهار کرد: پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان متوسطه کشور همچون سال گذشته باشد، اما پس از اتمام ثبت نام دانش آموزان آمار دقیق ارائه خواهد شد.

● امسال مرکز مستقلی به نام پیش دانشگاهی نخواهیم داشت

سحرخیز همچنین در مورد تجمیع پیش دانشگاهی در دبیرستان ها خاطر نشان کرد: امسال مرکز مستقلی به نام پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و عنوان سر در تمامی پیش دانشگاهی ها به دبیرستان تغییر نام می یابد، به طوری که علاوه بر برقراری کلاس های مقطع اول، دوم و سوم دبیرستان، دانش آموزان پیش دانشگاهی نیز ادامه تحصیل خواهند داد.

● هنرستانها در انتظار تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی

وی با اشاره به تجهیز هنرستان های کشور اذعان کرد: چنان چه اعتبارات ۱۲ درصدی تجهیز هنرستان ها از محل اعتبارات عمرانی استان ها تامین شود، هنرستان ها به تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مجهز می شوند، اما متاسفانه برخی استان ها نقدینگی ندارند و این امر هنرستان ها را با مشکل مواجه کرده است، لذا سازمان نوسازی باید تا آغاز سال تحصیلی مدارس را با تجهیزات لازم به آموزش و پرورش تحول دهد.

● ۱۴۰۰ مدرسه از امسال هوشمند می شوند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اتصال مدارس به شبکه اینترانت ملی گفت:از سال تحصیلی جدید هر مدارسه پرتال ویژه ای خواهد داشت و با اتصال به شبکه ارتباطی داخلی، تسهیلات تازه ای را در زمینه آموزش در اختیار معلمان و دانش آموزان در تولید محتوای آموزشی قرار می دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: از سال تحصیلی جدید یک هزار و ۴۰۰ مدرسه دیگر نیز هوشمند می شود.

به گفته وی هوشمند سازی تمام مدارس کشور، از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.


مصاحبه : خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)