هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

همکاری متقابل اولیا و مربیان به رشد فکری دانش آموزان کمک می کند

کنار آمدن دانش آموزان با قانون گرایی و مقررات مدرسه باعث می شود بچه ها در آینده با مشکلات کمتری به اجتماع راه یابند.

دکتر مسعود آویار در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب افزود: آماده سازی دانش آموزان در سال تحصیلی یکی از مهمترین وظایفی است که باید والدین به آن توجه داشته باشند که این کار با همکاری اولیاء مدرسه و والدین امکان پذیر است.

وی در ادامه بر اهمیت نظم و مقررات در مدرسه اشاره کرد و گفت: گاه والدین به تصور اینکه مدارس غیرانتفاعی برای کودکانشان سودمندتر است، کودکان خود را در این مدارس ثبت نام می کنند و از وظایف خود غافل می مانند در حالی که مدارس غیرانتفاعی یا دولتی باعث پیشرفت کودکان نمی شود بلکه همکاری متقابل اولیا و مربیان مدرسه باعث رشد و تعالی فکری کودکان می شود.


دکتر آویار در خصوص وظیفه والدین جهت آماده سازی کودکان در هر مقطع تحصیلی گفت: اهمیت نقش والدین در تغییر مقطع تحصیلی دانش آموزان پر رنگ تر می شود لذا والدین بایستی با ایجاد تصویر ذهنی مثبت از مدرسه به فرزندان خود کمک کنند تا با رعایت مقررات با مدرسه همکاری لازم را داشته باشند.

وی ترساندن بچه ها از مقررات مدرسه را باعث ایجاد مقاومت درونی آنان دانست و گفت: اگر والدین به بچه ها بگویند در صورت عدم رعایت قوانین مدرسه از طرف اولیاء مدرسه تنبیه یا سرزنش می شوند، نه تنها کودک از مقررات مدرسه تبعیت نمی کند بلکه در او مقاومت ایجاد می شود.

دکتر آویار در خصوص نقش والدین در ایجاد روابط دوستانه با همکلاسی هایش خاطرنشان کرد: بهتر است والدین در برقراری روابطی دوستانه و سالم به بچه ها کمک کرده و او را تشویق کنند تا با همکلاسی هایی که رفتار مثبت تری دارند، روابط بیشتری داشته باشند تا از این طریق محیطی مناسب برای رشد و بالندگی فرزندان ایجاد شود.

وی در ادامه بر ایجاد میل و اشتیاق به دانستن در کودک تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در فرزندان عطش آموختن را ایجاد کنیم ولی هرگز همه موارد را به کودک یاد ندهیم بلکه با طرح سئوال برای ایشان، کودک را به تحقیق و پژوهش تشویق کنیم.


خبرگزارى ایسنا (www.isna.ir)