هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

وزیر: نظام رتبه بندی معلمان یک انقلاب در آموزش وپرورش ایجاد خواهد کرد

وزیر آموزش و پرورش: شیوه جذب و بکارگیری معلمان از این به بعد از  طریق دانشگاه های شهید رجایی و فرهنگیان و در موارد خاص با آزمون و طی مراحل تخصصی و حرفه ای و دریافت گواهینامه  صلاحیت حرفه ای انجام می شود.

وی اضافه کرد : نظام رتبه بندی معلمان از طریق تعاریف مهندسی نیروی انسانی ، رشته ها ، گزینش تخصصی وطی دوره های آموزش حرفه ای انجام پذیر است .

وزیرآموزش وپرورش در پاسخ به سوالی در زمینه آزمون مربیان پیش دبستانی  با توجه به نامشخص بودن زمان برگزاری خاطر نشان کرد : آموزش وپرورش به مدت دو سال مهلت دارد براساس تخصص ، رشته ، نیاز منطقه وجنسیت ، این  آزمون را برگزار و پذیرفته شدگان را به عنوان معلم ابتدایی جذب نماید.


  


وی افزود : مراکز پیش دبستانی ، غیردولتی هستند و مجلس برای آن که حق کسی ضایع نشود، قانون برگزاری آزمون این گروه را مصوب نمودو چنین آزمونی به این صورت دیگر در آموزش و پرورش برگزار نخواهد شد .

دکتر حاجی بابایی در خصوص نظام رتبه بندی معلمان گفت : حرف ما این است که معلم استاد است، بنابراین صلاحیت حرفه ای او باید توسط هیئت ممیزه  شهرستانی تا کشوری تایید شود.

وی تصریح کرد : معلمان باید به رتبه مربی معلم دست یابندکه در آن صورت حقوق آنان نیز ارتقاء می یابد و در غیراین صورت مانند وضعیت فعلی به کار خود ادامه خواهند داد .

وزیر آموزش و پرورش ملاک رشد یک معلم  را علم ، روش تدریس و موفقیت های علمی و ابتکاری او خواند و گفت : براساس نظام رتبه بندی، حقوق مربی معلم نباید  حداقل از 80 درصد حقوق یک مربی دانشگاه کمتر باشد .

وی ادامه داد :جذب و رتبه بندی معلمان قابل تفکیک از یکدیگر نمی باشد و لازمه نظام رتبه بندی ثبات و قوام بخشیدن به آموزش وپرورش بوده است . 

وی با اشاره به استمرار اجرای نظام آموزشی جدید گفت : آموزش وپرورش به آرامش روانی جامعه نیاز دارد .

وی از مصوبه دولت در خصوص نظام رتبه بندی معلمان خبر داد  و یاد آور شد : آنچه در دولت در این زمینه مصوب شده در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری است اما اعتقاد ما این است که در این نظام ، معلمان نباید محدود به این قانون شوند.

وزیر آموزش وپرورش از در دستورکار قرارداشتن نظام رتبه بندی معلمان در مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و اعلام کرد : با این مصوبه کسانی می توانند تدریس در کلاس های درس را برعهده گیرند که مراحل حرفه ای معلمی نظیر ؛ تخصص ، دانش و دوره های 6 ماهه صلاحیت های معلمی را پشت سر بگذارند.