هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

گزارش مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای از روند اجرایی جشنواره

هدف از برگزاری جشنواره ها ،عملیاتی کردن استراتژی مقام عالی وزارت از طریق کیفیت بخشی آموزشی به رشته‌های هنری و ایجاد فضای رقابتی سازنده در بین هنرجویان وهنرآموزان هنرستانهای فنی وحرفه ای است.
مدیرکل دفتر آموزش‌ فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در زنجان گفت:  
در راستای عملیاتی کردن استراتژی اعلام شده توسط مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر فانی مبنی بر کیفیت بخشی به کلیه فعالیتهای آموزش وپرورش یکی از سیاستهای راهبردی در حوزه آموزش های فنی وحرفه ای در این دفتر برنامه ریزی به منظور برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها، گردهم آیی ها، کارگاه‌های آموزشی- مشورتی، جلسات و ...  می باشد .
  
در سال تحصیلی گذشته 300 هزار هنرجو در 43 رشته در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل بودند که از این تعداد رشته تحصیلی 174 هزار نفر در زمینه خدمات است.
 سید محسن حسینی‌مقدم تاکید کرد: در این راستا مسابقات علمی و عملی در اردیبهشت‌ماه امسال در 34 رشته با 15 هزار هنرجو در استان قزوین برگزار شد و هم‌اکنون نیز شاهد برگزاری شانزدهمین جشنواره  هنرهای تجسمی هستیم.
 وی اعلام کرد: شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی در شش رشته تحصیلی و 38 زمینه برگزار شد که در ابتدا بیش از 7600 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری در بخش استانی و داوری اینترنتی،  168 اثر به مرحله کشوری راه یافت که در بین آثار راه‌یافته به مرحله نهایی به ترتیب استان‌های اصفهان، البرز و تهران بیشترین آثار را داشتند.