هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است
هنرآموز

هنرآموز

محمدهادی میرزایی || هنرستانی بودن افتخار من است

220 رشته محل به سیستم آموزشی فنی و مهارتی زنجان اضافه می شود


زنجان - ایرنا - کارشناس فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی 98 – 97 با استقرار پایه دوازدهم در نظام جدید آموزشی 220 رشته – محل به سیستم آموزشی فنی مهارتی در این استان اضافه خواهد شد.


 

 محمدهادی میرزایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سال تحصیلی 97 – 96 هنرستان های استان زنجان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش 640 رشته - محل داشت که امسال با استقرار پایه دوازدهم تحصیلی این تعداد به حدود 860 مورد می رسد.

به گفته وی، شناخت بهتر استعداد، علاقه دانش آموز، ایجاد زمینه مناسب برای کسب توانمندی و مهارت های لازم، هدایت آنها به سمت اشتغال مفید و ایجاد آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در رشته های دانشگاهی از اهداف شاخه فنی و حرفه ای به شمار می رود.

کارشناس فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان، تعداد هنرستان های فنی حرفه ای استان زنجان را 28 باب بیان کرد و گفت: از این تعداد 15 مدرسه برای دانش آموزان پسر و 13 مدرسه نیز برای دختران در سال تحصیلی گذشته بود.

به گفته میرزایی، تربیت نیروی انسانی در سطوح نیمه ماهر، ماهر، استادکار و سرپرست برای اشتغال در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات متناسب با نیازهای منطقه و جامعه با توجه به شایستگی های فنی و غیرفنی کسب شده از اهداف شاخه کاردانش است.

وی یادآوری کرد: طی سال تحصیلی 97 – 96 در این استان 58 هنرستان در رشته های کاردانش دایر بود که از این تعداد 35 مورد برای پسران و 23 مدرسه متوسطه دوم نیز برای دختران بود.

کارشناس فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی گذشته 11 هزار هنرجو در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای این استان مشغول به تحصیل بودند که پیش بینی می شود امسال چهار هزار هنرجو به این تعداد اضافه شود.

میرازیی ادامه داد: تعداد 26 رشته شاخه فنی و حرفه ای در حال حاضر در استان زنجان فعال است که رشته های معماری داخلی در ساختار جدید با حذف پله ای رشته نقشه کشی معماری از مهر امسال جایگزین این رشته خواهد شد.

وی یادآوری کرد: رشته معماری داخلی و فتوگرافیک برای دانش آموزان دختر و پسر خواهد بود و رشته مکاترونیک فقط برای پسران به شرط تامین تجهیزات از سوی وزارت آموزش و پرورش دایر می شود.

وی به رشته های شاخه کاردانش در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در این شاخه نیز 40 رشته فعال است که از سال آینده تحصیلی 2 رشته سراجی کیف و کفش و پرورش گل و گیاهان آپارتمانی فقط برای دانش آموزان دختران فعال خواهد شد.

کارشناس فنی وحرفه ای اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان، از آغاز ثبت نام دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در شاخه های فنی حرفه ای و کاردانش در هنرستان های استان خبرداد و گفت: ثبت نام از هنرجویان از امروز/ 16 تیر/ آغاز شده و تا یکشنبه 21 مرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سال تحصیلی جاری هفت هزار و 345 هزار دانش آموز دختر و پسر در 26 رشته تحصیلی در شاخه فنی حرفه ای و 31 رشته در شاخه کاردانش مشغول به تحصیل بودند.

استان زنجان در سال تحصیلی جاری 18 هزار و 398 دانش آموز داشت که این تعداد در 2 هزار و 391 مدرسه در رشته های علوم انسانی، ریاضی، تجربی، هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل بودند.


لینک خبر

https://www.irna.ir/amp/82964073/